Ook aan deze mooie reis komt een eind, maar dat eind bleek toch wat langer te duren dan gepland. We waren met 5 verlengers en we hadden 3 verschillende schema’s om weer naar huis te gaan. Andre ging als eerste via Newark en vertrok al om 10 voor 4. Hij had een vlucht eerder dan ik maar we zouden beide met dezelfde vlucht van Newark naar Amsterdam vliegen.
Ik had zelf vlucht UA 1460 van San Fransisco naar Newark die om 07.59 zou vertrekken en om 16.26 zou aankomen in Newark. Maar die vlucht was dus flink vertraagd. In eerste instantie al een uur, maar daar zou nog wat bijkomen. Omdat het er al op leek dat ik daardoor mijn aansluiting zou missen ben ik in San Francisco al naar de service balie van United gelopen. Daar stond al een rij en maar 1 persoon die aan het helpen was. Na 30 minuten (waarbij ze nog steeds met dezelfde familie bezig was) kwam er eindelijk een tweede service agent bij. Die wist de 2 mensen voor mij snel te helpen en met nog 20 minuten voordat mijn vlucht zou vertrekken was ik aan de beurt. Diverse opties werden bekeken, maar hij zag geen mogelijkheid mij vanuit San Francisco op een andere vlucht te boeken. Uiteindelijk gaf hij me het advies toch maar met mijn oorspronkelijke vlucht naar Newark te vliegen. Dat was voor mij dus nog flink haasten om die te halen want die zou om 9 uur vertrekken en het was inmiddels al 10 voor 9. Maar het vertrek was dus al wat uitgelopen, dus ik haalde die vlucht in ieder geval nog wel.
Pas om 5 minuten over 6 stonden we in Newark. Mijn vlucht naar Amsterdam, US 878, die om 6 uur zou vertrekken, was 10 minuten eerder al de runway op gegaan. Die had ik nu dus gemist. Achteraf hoorde ik van Andre dat ze nog een uur op de runway stilgestaan hebben vanwegen een of ander alarm dat afgegaan was. Maarja, ik mocht dus niet meer mee. Bij de service balie van United in Newark (waar ik gelukkig een stuk sneller aan de beurt was), werd ik voor mijn gevoel heel kortaf geholpen door de dame aan de balie. In eerste instantie zei ze dat ik waarschijnlijk pas de volgende dag mee zou kunnen naar Amsterdam, maar na flink wat getik, kortaf opdrachten aan mij om informatie te geven, is het haar gelukt om mij op de vlucht naar Frankfurt te boeken met het laatste ticket dat daarop beschikbaar was. Ze verontschuldigde zichzelf nog voor het kortaf zijn, maar ze moest dat heel snel regelen voor de stoel vergeven was. Ik was haar daar achteraf ook wel heel erg dankbaar voor! Na nog wat kenmerken van mijn koffer te hebben gegeven, zodat ze die snel kunnen vinden en ook op de vlucht kunnen zetten, kon in om kwart voor 7 vlucht UA 960 naar Frankfurt boarden die om half 8 zou vertrekken. Ook dat werd nog bijna een uur later, maar in Frankfurt had ik ruim de tijd voor de vlucht naar Amsterdam dus geen stress…
In Frankfurt aangekomen hoorde ik dat de andere 3 verlengers, die na mij pas uit San Francisco vertrokken en via Houston vlogen, in Houston flinke tijd rondjes hebben gevlogen omdat ze vanwege het slechte weer niet konden landen. Maar omdat hun aansluitende vlucht hetzelfde probleem had waren ze wel vertraagd, maar in ieder geval nog wel hun vlucht gehaald. En ze waren dus ook nog ruim voor mij in Amsterdam, zelf nog voordat ik in Frankfurt om kwart over 12 met vlucht LH 990 naar Schiphol vertrok. Een uurtje later was ik dan ook in Amsterdam en gelukkig was mijn koffer daar ook aangekomen (had er niet veel hoop op gehad eigenlijk). De aansluiting op de trein en later op mijn bus gingen dan wel weer heel vloeiend zodat ik daar in ieder geval niet meer dan een paar minuten op hoefde te wachten en om een uur of 3 was ik dan eindelijk thuis… zo’n 6 uur later dan gepland. Hele schema in de war natuurlijk, weinig tijd meer voor dingen als boodschappen doen, koffer uitpakken, was draaien, etc. Want ik moet ook weer op tijd naar bed. De volgende dag moet ik namelijk gelijk al weer werken. Zal een zware dag worden na deze vermoeiende laatste dag!
Route van vandaag